Aνάλυση ιστορικού παραθέματος.


Α.Προσδιορίζω το γεγονός σχόλιο που ευρίσκεται πίσω από το δοθέν παράθεμα.,και το γράφω ως τίτλο-θεματική περίοδος  του παραθέματος.(Μέσα στο πλαίσιο ιδέας –χώρου-χρόνου-αξιών που αντιπροσωπεύει το παράθεμα).

Β.Γράφω αναλυτικά –δομικά τι λέει το παράθεμα.Όταν λέμε αναλυτικά –δομικά εννοούμε ότι ευρίσκουμε  το θέμα τις λεπτομέρειες και την κατακλείδα του παραθέματος,βάσει του σχεδίου  ότι όλα αυτά αναφέρονται σε κάποιες ιδέες που έγιναν πράξη,σε σχόλια,σε κάποιο χώρο και χρόνο,σε κάποιους ανθρώπους,σε αιτίες,σε σκοπούς και αξίες.Έπειτα προσέχω να μεταφέρω αυτά που μου λέει το παράθεμα έχοντας ανακαλύψει την μέθοδό του.Δηλ.το παράθεμα δίνει αιτίες –αποτελέσματα,κάνει σύγκριση αντίθεση,αναλογίες,διαιρεί δεδομένα,ορίζει,δίδει παραδείγματα,κ.ο.κ.Επίσης θα πρέπει να κατανοήσω το συλλογισμό του-παραγωγικός,επαγωγικός,αναλογικός –καθώς και τι αξίες προσπαθεί να περάσει και τι εκτιμήσεις να κάνει.

Γ.Ανακαλύπτω σε ποια παράγραφο του βιβλίου αναφέρεται το παράθεμα-μπορεί οι παράγραφοι να είναι δύο και περισσότερες,και ανακατεμένες στο βιβλίο οπότε πρέπει να τις συνδυάσω.Αντιμετωπίζω το παράθεμα ως αίτιο ή αποτέλεσμα,ως πρώτο μέγεθος της σύγκρισης,κ.ο.κ.οπότε ό,τι μου λέει το βιβλίο το παρουσιάζω ως αποτέλεσμα,ή ως το άλλο μέρος της σύγκρισης,δένοντας τα πάντα με τις σωστές διαρθρωτικές λέξεις π.χ άρα,από την άλλη πλευρά,κ.λ.π.

……………….. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ. ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:…………………………… ΤΑΞΗ Β΄. ΓΡΑΠΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΑΙΟΥ- ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:




   Α.ΚΕΙΜΕΝΟ:Ενότητα 4,Α,ΑΝΟΗΤΑ,ΑΛΑΖΟΝΙΚΑ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑΤΑ(Πλάτων,
Μενέξενος,240a-c(4ος αι.π.Χ).


















   Β.ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ.
   1.α)Να γράψετε τις πλάγιες πτώσεις των παρακάτω λέξεων και στους δύο αριθμούς:
          πλοίοις,άνδρας,ημέραις,χειρας,βασιλει.
      β)Να συμπληρώσετε το σωστό τύπο των εγκλίσεων που ζητούνται στο χρόνο που βρίσκεται κάθε ρήμα(για την μετοχή η αντικατάσταση να γίνει στο β.ενικό πρόσωπο).

ΟΡΙΣΤΙΚΗ

ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ

ΕΥΚΤΙΚΗ

ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΟ

ΜΕΤΟΧΗ.


βούλοιτο


Εχειρώσατο






Έχοιεν




Αποπεφευγώς είη.






πέμψας.


                                                                                 5 μονάδες(2Χ2.5=5).

………….. ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μ Υ Τ Ι Λ Η Ν Η Σ. Προαγωγικές εξετάσεις Μαΐου- Ιουνίου,………. Εξεταζόμενο μάθημα:Ιστορία. Τάξη:…………… Καθ:……………. Ημερ:……………





   Ο  Μ  Α  Δ  Α   Α΄.
   Θέμα 1ο.
Ποιές ήταν  οι κοινωνικές τάξεις της Ρωμαϊκής  Αυτοκρατορίας(να αναφερθούν μόνον ονομαστικά),ποια κοινωνική αιτία τις δημιούργησε,και ποια ήταν η πολυπληθέστερη από όλες(να γράψετε ό,τι ξέρετε γι΄αυτή).
                                                                                                  Μον.4.

   Θέμα 2ο .
 Ποιες ήταν οι πολιτικές μεταρρυθμίσεις του Γαΐου Γράκχου,και ποια κοινωνική αιτία τις δημιούργησε;

                                                                                                   Μον.4.

   Θέμα 3ο.
  Τι γνωρίζεις για την συγκέντρωση των αξιωμάτων στο πρόσωπο του Οκταβιανού,καθώς και για τις μεταβολές στη Διοίκηση που αυτός επιχείρησε;

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



ΑΝΤΟΥΑΝ ΝΤΕ ΣΑΙΝΤ-ΕΞΥΠΕΡΥ: «Ο μικρός πρίγκηπας και η αλεπού»

(Απ΄το σχολ. βιβλίο ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ σελ.184-189)
                                                        
     

                                                           
Διδακτικοί στόχοι:
Μέσα από την ανάγνωση του λογοτεχνικού έργου « Ο μικρός πρίγκηπας» επιδιώκεται όλες οι ομάδες:
1) Να προσεγγίσουν και να γνωρίσουν το γνωστό και λατρεμένο έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας,  το « Μικρό Πρίγκηπα» καθώς και το Γάλλο συγγραφέα του Αντουάν Ντε Σαιντ-Εξυπερύ.
2)Να αναγνωρίζουν τα στοιχεία που συνδέουν τη ζωή του συγγραφέα με το περιεχόμενο του έργου του.
3)Να αντιληφθούν τα στοιχεία εκείνα στα οποία οφείλει τον επίκαιρο πάντα χαρακτήρα του  και τη διάδοσή του σε όλες τις εποχές και σε όλες τις χώρες.
4) Να εντοπίζουν και να ερμηνεύουν τα σύμβολα που κρύβει ο δημιουργός του πίσω από μορφές ή στοιχεία ή φράσεις που χρησιμοποιεί  καθώς και να κατανοούν τα διαχρονικά του μηνύματα.

ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ



ΘΕΜΑ: Η απόδοση τιμής στους ανθρώπους που μένουν πιστοί στις αξίες και στα ιδανικά τους και κρατούν ανυποχώρητη στάση ακόμα και όταν προβλέπουν την ανατροπή και την ήττα.
ΒΑΣΙΚΗ ΙΔΕΑ: Η ασυμβίβαστη πίστη στο χρέος και στον ηθικό κώδικα που θέτει ο άνθρωπος στη ζωή του.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ – ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΟΙ:
1Η ΕΝΟΤΗΤΑ:   α) στ.1-2: Τιμή σε εκείνους που υπερασπίζονται «Θερμοπύλες».
                        β) στ.3-10: Οι ηθικές αξίες που υπερασπίζονται.
2Η ΕΝΟΤΗΤΑ: στ.11-14: Η αρετή της πρόβλεψης.

ΤΕΧΝΙΚΗ:
-          Το ποίημα ακολουθεί την τεχνοτροπία του συμβολισμού.
-          Έχει τη μορφή διδακτικού μονολόγου που εκφωνείται από έναν ομιλητή, ενώ ο ποιητής δε συμμετέχει στα ποιητικά δρώμενα.
-          Ο ομιλητής μιλάει με την προοπτική του σήμερα.
-          Η παρένθεση του στίχου 12 έχει εμφατικό χαρακτήρα.

Aνάλυση ιστορικού παραθέματος.


Α.Προσδιορίζω το γεγονός σχόλιο που ευρίσκεται πίσω από το δοθέν παράθεμα.,και το γράφω ως τίτλο-θεματική περίοδος  του παραθέματος.(Μέσα στο πλαίσιο ιδέας –χώρου-χρόνου-αξιών που αντιπροσωπεύει το παράθεμα).

Β.Γράφω αναλυτικά –δομικά τι λέει το παράθεμα.Όταν λέμε αναλυτικά –δομικά εννοούμε ότι ευρίσκουμε  το θέμα τις λεπτομέρειες και την κατακλείδα του παραθέματος,βάσει του σχεδίου  ότι όλα αυτά αναφέρονται σε κάποιες ιδέες που έγιναν πράξη,σε σχόλια,σε κάποιο χώρο και χρόνο,σε κάποιους ανθρώπους,σε αιτίες,σε σκοπούς και αξίες.Έπειτα προσέχω να μεταφέρω αυτά που μου λέει το παράθεμα έχοντας ανακαλύψει την μέθοδό του.Δηλ.το παράθεμα δίνει αιτίες –αποτελέσματα,κάνει σύγκριση αντίθεση,αναλογίες,διαιρεί δεδομένα,ορίζει,δίδει παραδείγματα,κ.ο.κ.Επίσης θα πρέπει να κατανοήσω το συλλογισμό του-παραγωγικός,επαγωγικός,αναλογικός –καθώς και τι αξίες προσπαθεί να περάσει και τι εκτιμήσεις να κάνει.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΜΑΪΟΥ – ΙΟΥΝΙΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑΞΗ: Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:




ΟΜΑΔΑ Α
(Από τις πέντε ερωτήσεις της Ομάδας Α να επιλέξετε τις τρεις.)

  1. Να αντιστοιχίσετε τα δεδομένα της στήλης Α με αυτά της στήλης Β. Τρία από τα δεδομένα της στήλης Β περισσεύουν.
        
            ΣΤΗΛΗ Α                               ΣΤΗΛΗ Β

α                                                            1
                                                               2. Μακεδονικός Αγώνας
                                                              3.Ιδιώνυμο
                                                              4.Πρότυπον Αγροκήπιον
 a.μεγάλη ιδέα

α) Χ.Τρικούπης

β) Εμ.Ξάνθος 
γ) Ι.Κωλέττης 
δ) Ι.Καποδίστριας                                 5.Πελοποννησιακή Γερουσία
                                                              6.Πτώχευση
                                                              7.Φιλική Εταιρεία.

 
 






                                                                                                                                 




                                                                                                                                                          
2.      Να χαρακτηρίσετε τις παρακάτω προτάσεις ως Σωστές ή Λανθασμένες (μονάδες 2) και να   αναδιατυπώσετε  τις Λανθασμένες, ώστε να γίνουν Σωστές (μονάδες 2).

Σχέδιο μαθήματος Λατινικών β΄Λυκείου,μάθημα ΙΙΙ.


1.Αφόρμηση.
Επισημαίνουμε στους μαθητές ότι το νέο στοιχείο αυτού του μαθήματος είναι τα ρήματα της β΄συζυγίας τα οποία και ξεχωριστά διδάσκουμε,σχηματοποιώντας ξεχωριστά το θέμα και την κατάληξη.

Ενεστώτας
Οριστική
Habeo
Habes
Habet
Habemus
Habetis
Habent.
Στη συνέχεια επισημαίνουμε ακόμα ένα ρήμα β΄συζυγίας μέσα από το κείμενο και επιλέγουμε ένα μαθητή προκειμένου να το κλίνει σε συνεργασία με όλη την τάξη.
Π.χ το urgeo.
Έπειτα αναφέρουμε τον ήδη γνωστό μύθο στους μαθητές και προχωρούμε στη γραμματική και συντακτική άρα μεταφραστική ανάλυση του κειμένου.Η ανάλυση αυτή μπορεί να είναι υποκειμενοκεντρική μιάς και τα Λατινικά είναι συγκεκριμένο μάθημα σε αυτά τα οποία ζητεί.
Cepheushabet,adligat,gaudet,Andromedam filiam.
Cassiopehabet,Andromedam filiam,gaudet.

Aνάλυση ιστορικού παραθέματος.


Α.Προσδιορίζω το γεγονός σχόλιο που ευρίσκεται πίσω από το δοθέν παράθεμα.,και το γράφω ως τίτλο-θεματική περίοδος  του παραθέματος.(Μέσα στο πλαίσιο ιδέας –χώρου-χρόνου-αξιών που αντιπροσωπεύει το παράθεμα).

Β.Γράφω αναλυτικά –δομικά τι λέει το παράθεμα.Όταν λέμε αναλυτικά –δομικά εννοούμε ότι ευρίσκουμε  το θέμα τις λεπτομέρειες και την κατακλείδα του παραθέματος,βάσει του σχεδίου  ότι όλα αυτά αναφέρονται σε κάποιες ιδέες που έγιναν πράξη,σε σχόλια,σε κάποιο χώρο και χρόνο,σε κάποιους ανθρώπους,σε αιτίες,σε σκοπούς και αξίες.Έπειτα προσέχω να μεταφέρω αυτά που μου λέει το παράθεμα έχοντας ανακαλύψει την μέθοδό του.Δηλ.το παράθεμα δίνει αιτίες –αποτελέσματα,κάνει σύγκριση αντίθεση,αναλογίες,διαιρεί δεδομένα,ορίζει,δίδει παραδείγματα,κ.ο.κ.Επίσης θα πρέπει να κατανοήσω το συλλογισμό του-παραγωγικός,επαγωγικός,αναλογικός –καθώς και τι αξίες προσπαθεί να περάσει και τι εκτιμήσεις να κάνει.

Γ.Ανακαλύπτω σε ποια παράγραφο του βιβλίου αναφέρεται το παράθεμα-μπορεί οι παράγραφοι να είναι δύο και περισσότερες,και ανακατεμένες στο βιβλίο οπότε πρέπει να τις συνδυάσω.Αντιμετωπίζω το παράθεμα ως αίτιο ή αποτέλεσμα,ως πρώτο μέγεθος της σύγκρισης,κ.ο.κ.οπότε ό,τι μου λέει το βιβλίο το παρουσιάζω ως αποτέλεσμα,ή ως το άλλο μέρος της σύγκρισης,δένοντας τα πάντα με τις σωστές διαρθρωτικές λέξεις π.χ άρα,από την άλλη πλευρά,κ.λ.π.

Nεοελληνική γλώσσα Β΄Γυμνασίου,προτεινόμενο προαγωγικό διαγώνισμα .

α.Δίδεται το κείμενο από το σχολικό βιβλίο ,σελ.58.

β.Ερωτήσεις.

1.Δίδοντας δύο επιχειρήματα μέσα απο το κείμενο να αποδείξετε το γεγονός ότι οι αρχαίοι Αθηναίοι έδιδαν μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση των νέων,

μον.2,5.

2.Να αναφέρεις τον τρόπο σύμφωνα με  τον οποίο αναπτύσσεται η δεύτερη παράγραφος του κειμένου.

μον.2,5.

Προτεινόμενο διαγώνισμα στα Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση. Α΄Γυμνασίου: Ομήρου Οδύσσεια. Ραψ-α-στιχ: 174-205.


Ερωτήσεις.
1.Τι  γνωρίζετε για τους ραψωδούς;
Μον.4.
2.
Α)Γιατί στο στίχο 175 ο ποιητής αναφέρει «να μην τον πάρουν είδηση οι άλλοι»;
Β)Γιατί ο Μέντης παρουσιάζεται να ασχολείται με εμπορικές ασχολίες;
Μον.2+2.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 Η εποχή του Διαφωτισμού Εξελίξεις στην Ευρώπη κατά τον 17ο και τον 18ο αι.


Οικονομικές μεταβολές

Στη διάρκεια του 18ου αιώνα στην Ευρώπη σημειώθηκαν:
·      θεαματική αύξηση του πληθυσμού.
·      μεταβολές στην αγροτική οικονομία (αγροτική επανάσταση).
·      ανάπτυξη του εμπορίου (Ευρώπη à Αφρική à Αμερική à Ευρώπη = τριγωνικό εμπόριο) και συσσώρευση κεφαλαίων.
·      μεταβολές στην παραγωγική διαδικασία à εκβιομηχάνιση (α΄ φάση βιομηχανικής επανάστασης: 1750 – 1780 στη Μ. Βρετανία)
 Κοινωνικές μεταβολές
·        Αριστοκράτες: προσπαθούν να διαφυλάξουν τα προνόμιά τους.
·        Αστική τάξη: ενισχύει διαρκώς τη θέση της.
·        Αγρότες και ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα: ζουν σε άθλιες συνθήκες.

Πολιτική κατάσταση